We leven op
voet van oorlog en dat al jaren, we beseffen het alleen niet. De teksten van de koran zijn eenoorlogsverklaring aan alles wat niet islamitisch is. De koran roept op tot
strijd tot de wereld van Allah is. De perverse beloningen die de koran belooft
zijn buit en slaven of de martelaarsdood die recht geeft op een paradijselijk
leven. De aanslagplegers in Parijs kozen voor het laatste.
We zijn niet
in oorlog met moslims, we zijn in oorlog met een ideologie die hen motiveert om
de Allah uit de koran tevreden te stellen. Hoe maakt niet uit, de ethiek van de
strijdbare islam kan worden omschreven als: ‘het doel heiligt de middelen’. De
westerse waarden moeten worden gegeseld want de westerse waarden staan haaks op
die van de islam en vormen een bedreiging voor de islam.
Tussen alle islamitisch
geweld waarmee we de afgelopen week weer werden geconfronteerd, kreeg een
berichtje uit de islamitische wereld veel te weinig aandacht. Maar tien
regeltjes in mijn ochtendkrant. Het
betreft de veroordeling van de Saoedische blogger Raif Badawi die in Saoedi
Arabië werd veroordeeld voor tien jaar cel en duizend zweepslagen omdat hij de islam
zou hebben beledigd. De zweepslagen van de islam treffen niet alleen degenen
die zich in het Westen verzetten tegen een totalitaire ideologie, ze treffen
ook moslims die zich aan kritiek wagen. De waarheid in islamitische landen zit
maar al te vaak in de gevangenis, wordt gegeseld, vermoord of wettelijk
omgebracht. Duizend zweepslagen overleef
je niet.
De aanslagen
in Parijs en de straf voor blogger Raif Badawi komen uit dezelfde bron. De
reputatie van de islam, van de koran en van de profeet dient onberispelijk te
blijven, boven iedere twijfel verheven te zijn en ‘in submission’ erkend te worden
als de ultieme waarheid. Die zogenaamde waarheid wordt met geweld en
intimidatie beschermd.
Islamkritiek
wordt in Nederland ook nauwelijks geduld. Bekende critici worden
gemarginaliseerd en
gedemoniseerd. Het zijn er maar weinig die de moed hebben
om het voor hen op te nemen. De islam in Nederland is druk bezig om critici met
nieuwe zweepslagen te geselen. De islamcriticus is fobisch en islamofobie staat
gelijk aan racisme. De beschuldiging van racisme is een zweepslag, het is
verbale intimidatie en ondermijning van reputaties en het werkt. Bekende
moslims als Marcouch en Elforkani waren voor de aanslag in Parijs druk bezig
met de campagne om islamkritiek als racistisch te bestempelen. Hun actie komt uit dezelfde bron als de
aanslagen in Parijs, het straffen van de blogger Raif Badawi en de vele andere
aanslagen op het onthullen van de waarheid en de vrijheid van meningsuiting.
De campagne
om islamkritiek tot racisme te verklaren maakt handig gebruik van de Nederlandse
wetgeving die racisme verbiedt en van de bestaande gevoeligheid voor termen die
ontleend zijn aan de holocaust. Met de gedachte: ‘dat nooit meer’, trapt een
deel van de Nederlandse bevolking (de politiek correcten) in de uitgezette val
en zijn blind voor de oorlog die de Islam voert tegen westerse waarden.
Na de
aanslagen in Parijs haasten figuren als Marcouch en Elforkani zich om te
verklaren dat terrorisme met harde hand moet worden bestreden en dat terrorisme
geen islam is. Dat ze zelf aan verbale
terreur doen met de campagne om islamcritici tot racisten te verklaren blijft
op dit ogenblik even op opportunistische wijze buiten beeld, maar zal als de
ontzetting van de afgelopen week is geluwd wel weer gerevitaliseerd worden. Het
is immers een plicht die uit de koran voortvloeit. Ineke van de Valk, verbonden
aan de Universiteit van Amsterdam schreef een pseudo-wetenschappelijk boek om de campagne te steunen en ik vraag me
af hoeveel geld ze daarmee voor de universiteit heeft binnengehaald. De islam
betaalt goed voor dat soort dingen. Met haar slachtofferretoriek heeft ze
politiek correct Nederland tot collaboratie weten te bewegen. Veel zweepslagen
worden uitgedeeld door politiek correct Nederland.
Ook
Aboutaleb veroordeelde het terrorisme, maar niet de broedstoof die het
voortbrengt. De meest wenselijke stap liet hij na. De reputatie van de islam mag niet besmeurd worden, daarom moet
het terrorisme publiekelijk van de islam worden gescheiden. Het is een vorm van
schijnheiligheid.
Moediger was
Laila Ezzeroli in de opiniebijlage van de Volkskrant van 10 januari 2015. Ze schrijft: “Ik denk dat we geen afstand
moeten nemen van radicaliserende moslims. We moeten juist ondubbelzinnig zijn en erkennen dat ze een deel van ons
zijn. De vijand is uit ons voortgekomen. Uit onze schoot en huizen, uit onze
religieuze apologetiek, uit onze boosheid……”
Ondubbelzinnige
taal, waarbij de dubbelzinnigheden uit de islamretoriek van op televisie
pratende verbale jihadisten in al hun valsheid aan het kruis wordt genageld.
Europeanen
roepen ‘Je suis Charlie’, Laila Ezzeroli is een ‘Charlie’, ze voegt de daad bij
het woord. Bijna alle moslims weten dat de analyse van Ezzeroli waar is. Het zou daarom mooi zijn als moslims moedig zouden roepen ‘Ik ben Laila’,
maar dat mogen ze niet van hun geloof. En daar, precies daar, zit het probleem
van de islam. Je mag alleen wat het geloof voorschrijft. Als je je daar niet
aan houdt volgen er zweepslagen.
Ik maakte een voorbeeld mee waarbij iemand probeerde wat je hier beschrijft:
BeantwoordenVerwijderen"De beschuldiging van racisme is een zweepslag, het is verbale intimidatie en ondermijning van reputaties (...)"
Het betreft mijn tot de islam bekeerde bovenbuurman, een witte Nederlander en politicus voor GroenLinks. Die heeft mij vanwege islamkritiek ook voor racist zitten uitmaken.
Dat was voor mij wel te pareren, door hem te vragen:
"Zo zo, en van welk ras ben jij dan tegenwoordig?"
Hij presteerde het ook om mijn gewoonte om met Molukkers, Indische mensen en Surinamers om te gaan, racistisch te noemen. Kennelijk had ik me moeten beperken daar in. Dat is toch belachelijk.
Kortom, degenen die in dit verband roepen dat islamkritiek racisme zou zijn, dat zijn niet van die hele heldere lichten. Dat soort "zweepslag" moet gewoon van tafel, het zal enige moeite kosten, maar we kunnen gewoon antwoorden dat het een vorm van verregaande domheid en gebrek aan analyse is om islamkritiek en racisme op een lijn te zetten.
De islam leert je niet om helder na te denken, dat is het probleem.
Die constatering heeft niets met racisme te maken, wel met gebreken in het onderwijs en de opvoeding.
Bij Emcemo ( http://www.emcemo.nl/images/Pdf/islamofobie%20en%20dicriminatie.pdf ) kun je het boek dowloaden van Ineke van de Valk (VU) waarin betoogd wordt dat islamofobie (islamkritiek) gelijk staat aan racisme. De campagne daarvoor was al gestart met o.a. Marcouch en Elforkani en is uiteraard nu even onderbroken
BeantwoordenVerwijderenJe buurman is uiteraard knap in de war, maar dat lijken ze me bij GrL bijna allemaal.